12 Mart 2010 Cuma

Bi Film: The Hurt Locker

Bildiğiniz gibi birkaç gün önce Oscar ödülleri açıklandı. Genelde her yıl Oscar kazanan en iyi filmi Oscar açıklandıktan sonra izleme şansına sahip oldum, sanırım kendimce "hımmm, bi izliyim bakalım Oscar'lıklıymış film" diye test ediyorum, Oscar almak kolay bakalım ben beğenecek miyim :) Geçen yıl Oscar alan "Slumdog Millionare" filmini de Oscar açıklandıktan hemen sonra izlemiştim. Gerçekten çok farklı bir senaryosu vardı, biraz eski Türk filmlerini andırdı bana açıkçası ama tabi günümüze uyarlanışı ve filmin akışı bambaşkaydı.

Bu yıl ödül alan film "The Hurt Locker" ise şu an vizyonda ama bir an önce izlemek için sabredemedim, internetten izledim dün. Savaş ve asker filmlerinden hiç bir zaman hoşlanmadım, izlerken çok keyif alamadım, biraz uzaktı bana biraz yabancı...Bu filmde ise daha başka bir şeyler vardı, çok basitti, çok gerçekti, kanlı sahneler, abartılı aksiyonlar yoktu, doğaldı...Sanırım bu bana yeterli geldi ama izledikten sonra yine de mutlu olmadım, olamadım, neticede savaş vardı gerçekten ve bu olaylar bir yerlerde yaşanıyordu, o yüzden bu tarz kurgular, yani gerçek olaylardan, hikayelerden yapılan filmler hep bir hüzün veriyor bana...Ama Oscar'ı haketmiş tabi, benden de geçer not aldı :)Film zaten En İyi Film dahil 6 dalda Oscar kazandı, bu filmin yönetmeni Kathryn Bigelow da En İyi Yönetmen Oscar'ını kazanan ilk kadın yönetmen olarak Oscar tarihine geçti. Bu aslında çok büyük bir olay, düşünsenize Oscar'ın 82. töreni düzenlendi ve ilk defa bir kadın yönetmen ödül aldı, hem de bir savaş filmiyle, üstelik çokta genç, gerçekten büyük başarı.

Biraz da magazin tarafından bakarsak o gece ödül alan genç yönetmen Kathryn Bigelow şıklığı, zarifliği ve mütevaziliğiyle de herkesi etkilemiş gibi görünüyor. Ben çok beğendim...














Aaahhh Alec Baldwin, seni de çok severim :)



İzleyemeyenler kaçırmasın!

1 yorum:

Unknown dedi ki...

sinemada gitmeyi düşündüğüm bi filmdi, kesinlikle gidiyorummmm o zaman :)