29 Mart 2010 Pazartesi

Bir Başlangıç

Sadece uyumak istiyorum !
Bu aralar öyle yoğunum ki, hafta içi iş yetmezmiş gibi hafta sonu da kursa başladım. Müjdat Gezen Sanat Merkezi'nde. Ankaralılar bilirler, Ankara'nın böyle bir yere çoktan ihtiyacı vardı, neyse ki Panora'da buna bir çözüm bulundu. Eski TRT spikerlerinden Mehpare Çelik'ten iletişim dersleri almaya başladım, ilk 5 hafta diksiyon eğitimi var. Diksiyon eğitimi dediğimde annem dahil çevremdekiler şaşırdı, hayırdır bizim kızın konuşmasında bir sorun mu var diye herhalde :) İş için sunumlarda bulunduğumdan dolayı daha düzgün olsun istedim konuşmam, hem kimbilir belki ilerde kendi Tv programımı hazırlayıp sunarsam siz sevgili izleyicilerime bir hata yapmamış olurum dedim :) Kendimi güzel ve çok doğru konuşuyor sanıyormuşum meğer, Edebiyat derslerim hep iyiydi, ÖSS sınavında Türkçe'deki tüm sorulara doğru yanıt verip rekor kırmıştım :) ama kursta hep kulaktan duyma bilgilerle bazı kelimeleri yanlış vurguladığımızı öğrendim, mesela ;
  • kendi kendine (biz açık e'li konuşmaya alışmışız, bunu bir de kapalı e'li söylemeye çalışın, kedi der gibi mesela, komik geliyor başlarda biraz :)

  • Handan (ne var bunda demeyin, eski Türk filmi edasında söylemek gerekiyormuş, ilk a'nın üzerinde inceltme var gibi okuyacağız, aynı şekilde Adnan'da öyle )

  • Elçin (bu da kapalı e, "elimiz" derken kullandığımız e gibi, büyükelçi derken de kapalı e)

  • inkılap (yine a'nın üzerinde inceltme var, ben direk lap diye okuyormuşum:)

Daha ünlüleri yeni bitirdik, bu hafta ünsüzler var, sonra şiir okumalara geçeceğiz. Bu arada düzgün de yazmaya çalışıyorum, çünkü hocamıza blog adreslerimizi de verdik, es kaza okumaya kalkarsa neler neler söyler tahmin edebiliyorum :)

MSM'de daha pek çok değişik aktivite var, tiyatro kursu, actor studio, konservatuar, modern dans...Detaylara buradan bakabilirsiniz.

Hiç yorum yok: